Mora biti spletna stran všeč vam ali vašim uporabnikom?

Izdelave spletnih strani se vse preveč pogosto končajo tako, da so naročnikom zelo všeč, izvajalcem pa ne, še manj pa tistim, ki jim je namenjena. Ja kako zdaj to, se gotovo sprašujete – a ni tako, da moramo biti mi kot naročniki, s spletno stranjo zadovoljni, vi pač morate samo upoštevati naše želje?

Ne, v resnici ni čisto tako in v današnjem prispevku bomo razložili zakaj.

Upoštevanje pravil dobre prakse

Spletni trendi se gotovo spreminjajo, pravila dobre prakse pa ostajajo enaka. Zakaj? Ker s(m)o jih uporabniki navajeni, ker jih intuitivno sprejemamo in razumemo brez strašanskega napora. In prav to je tisto, kar želite doseči: da bodo obiskovalci vaše spletne strani takoj dojeli, kaj ponujate, kaj od njih želite ali pa kako lahko sami pridejo do želenih informacij. Skrivanje povezave do spletne trgovine nekam v nogo ali pod kontakt ne bo pripomoglo k boljši prodaji in uporabniki vas ne bodo bolj cenili zato, ker niste vsiljivi, prodajno agresivni.

Prav verjetno je, da bodo spletno trgovino zapustili, ker je sploh ne bodo našli. To pa ni ravno obetavno, mar ne? Upoštevanje pravil dobre prakse je prvi korak do uspešne spletne strani.

Izdelava spletnih strani vključuje različne strokovnjake

Uspešna spletna stran mora biti rezultat sodelovanja med spletnim oblikovalcem, programerjem in po možnosti nekom, ki mu spletni marketing ni tuj, specifični projekti pa zahtevajo še temu primerne strokovnjake. Spletni oblikovalec bo brzdal ideje o najbolj norih barvnih kombinacijah, ki ne bi funkcionirale niti v fizičnem svetu, kaj šele v virtualnem, programer bo presodil, ali zares potrebujete tako kompleksen modul, kot ste si ga zamislili ter bo predlagal boljšo in bolj optimalno rešitev. Upoštevajte njihove predloge, ker ne vztrajajo pri svojem zato, ker so trmasti, ampak zato, ker imajo širši vpogled v celoten kontekst in vedo, kako stvari v praksi funkcionirajo na dolgi rok.

Kaj se zgodi v nasprotnem primeru? Kompleksna spletna stran, ki bistveno presega vaše potrebe, podkrepljena z repertoarjem barv, ki je vam sicer všeč, povprečnemu uporabniku pa tako bode v oči, da sploh ne ve, kam je prišel.

V ospredje postavite vašega uporabnika in ne sebe

Spletno stran postavljate – postavljamo za vaše potencialne stranke in ne za vas, to je dejstvo, ki se ga zaveda (pre)malo spletnih novincev. V praksi to pomeni, da mora biti spletna stran v prvi vrsti privlačna, uporabna in funkcionalna za vaše uporabnike in (spet) ne za vas. Vi nanjo gledate z drugačnimi očmi, “preklikate” jo z drugačnimi nameni in pogosto je vaša pot po spletki drugačna od povprečnega obiskovalca. Neposrednih dokazov za to nimamo, imam pa veliko praktičnih izkušenj, ki potrjujejo to teorijo 🙂

Poskusite se postaviti v kožo tistega, ki mu je spletna stran namenjena: je to res to, kar on išče, potrebuje? Bo s tako postavitvijo dobil vse potrebne informacije? Vem, težko je biti tako strogo objektiven, ko gre za lasten projekt, v katerega ste vložili že veliko delovnih ur in denarja, a vendar poskusite – morda se vam utrne ideja za izboljšavo. In verjemite, vsako spletno stran se da vedno izboljšati!

Kdo je povprečni obiskovalec spletne strani?

Imejte v mislih, da nikoli ne gre za to, kdo ima prav in kdo ne (vi kot naročnik ali mi kot izvajalci), čigava ideja bo obveljala, ampak da je potrebno vseskozi imeti pred očmi tistega, ki bo spletno stran uporabljal. Prav zaradi tega je pomembno, da vsaj približno poznate vaše potencialne stranke, jih znate umestiti v približno starostno kategorijo, predvsem pa vam je kristalno jasno, kaj želite doseči s spletno stranjo – imate točno določen cilj.

Ob tej predpostavki in upoštevanju nasvetov tistih, ki imajo za seboj več 10 ali celo več 100 spletnih strani, je recept za uspeh na dlani, v nasprotnem primeru pa vas lahko čaka dolgo in naporno odkrivanje tega, zakaj vam spletna stran ne funkcionira tako, kot bi mogla, zakaj ničesar ne prodate in zakaj je obisk vaše spletke tako porazen.

Ampak brez skrbi – če nam zaupate, vam lahko rešimo vse težave!

Comments are closed.